Se undervisnings forløbet fra start ved at rulle helt til bage.

tirsdag den 10. januar 2012

Facadetegning


Det er nu at jeg kan se at det var meget godt, men den lille forøvelse med terningen.. og at eleverne har tilegnet sig færdigheder i at arbejde med en blyant og en vinkel lineal , for der skal tegnes mange lige streger

Efter at eleverne har fået kopiret deres grundtegning ned og fået tegnet en grundlinje, skal de føre alle de punkter ned, som de kan se på den facade de gerne vil tegne.

Her efter skal de finde ud af hvor højt huset skal være samt indtegne døre og vinduer mm.



Jeg sjusseede mig frem til at det passede meget godt med en målestok på 1:100. enlig var det ikke meningen at der skulle tages højde for målestok, men jeg vurderet at det ikke rigtig kunne undværes.



Kunsten for eleverne i denne opgave var at finde ud af at der nu ikke var en perspektiv tegning og a-ha oplevelsen var at de pludselig kunne se deres hus.

Der var virkelig dyb koncentration



Og der bliver selvfølgelig også tænkt bæredygtighed og  miljø rigtigt design med græs på taget. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar