BOGSTAVER
Som noget nyt skal eleverne designe deres eget alfabet.
Opgaven er meget åben og meget enkel.
"Design jeres eget alfabet, men tænk det så anderledes og langtud/ mærkeligt som overhovedet muligt, de eneste grænser der er, er dem der ligger inden for skolens grænser for fx materialer og tid og plads"
Jeg startede forløbet med et lille powerpoint der fortalte om hvor meget, helt simple bogstaver kan fortælle og hvor meget de kan betyde og hvor meget bogstaver netop indeholder de 3 designbegreber.
KommunikationÆstetikFunktion
Hvorfor er der valgt netop desse dogstaver til de to forskellige skilte og hvilken betydning vil det have hvis de blev bytte om?
CIRKUS P O L I T I
Eleverne forstod hurtigt bogstav opgaven og modtog den helt fantastisk.
Min opgave består bare i at lave indkøbsliste, så eleverne har det de skal bruge, og selvfølgelig sørge for at det ligger inden for den økonomi faget har.
Eleverne ville bl.a. have
- plastikkrus (gennemsigtige)
- farvede saftevand
- sæbe til skum
- vingummibamser
- optændingbriketter
- Tivoli krymmel
![]() |
Evt Inspiration kunne eleverne finde
i en helt fantastisk bog om emnet "3D types"
En bog jeg fandt i en boghandel i Berlin
|
Kondomer og briketter
En gruppe drenge kom hen til mig, lidt betuttede og sagde at de havde en ide med noget ild, om det kunne lade sig gøre, den skulle jeg selvfølge lige vende, men jeg vil også være ked af at blokere for drengenes ideer, så i samarbejde med vores rare og imødekommende pedel lykkedes det for dem at få lavet et rigtigt godt og anderledes projekt.
![]() |
Her er et af deres bogstaver |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar