Se undervisnings forløbet fra start ved at rulle helt til bage.

søndag den 30. oktober 2011

Myren, Svanen og Syveren.

Arne Jacobsen
Jeg mener at det er lige så vigtig at eleverne lærer om Arne Jacobsen, som det er at de skal lære om H.C. Andersen i dansktimerne.Eleverne skal arbejde med Arne Jacobsen og hans designs.Hvem er han og hvad har han lavet.Til opgaven har jeg lavet et kompendie, så eleverne ikke er i tvivl om indhold og mål. De skal finde ud af, hvad de 4 designs, Myren, Svanen, Ægget og 7erne, er.Her efter skal eleverne søge billeder på nettet og finde flere af de ting Arne Jacobsen har designet. Eleverne skal så udvælge 10 designs og fremlægge dem på en planche.Vi har snakket meget om, hvad en planche er og hvad den skal kunne... det handler igen om fange folks opmærksomhed og om at sælge et produkt/ en viden.

Forløbet er gået godt, men har igen taget længere tid end beregnet.. Til en anden gang vil jeg sætte en meget kortere deadline på første opgave med at finde de 4 stole, men det var også sværere end jeg havde regnet med.

Dertil tilføjede jeg undervisningen en vidio serie, der ligger inde på Fritz Hansens hjemmeside, om hvordan netop Svanen og Ægget, Myren og 7eren bliver fremstillet, og fik der igennem også materialelære og fag faglighed ind i undervisningen.
WWW.fritzhansen.com en rigtig spændene og flot hjemmeside jeg klart kan anbefale.
Det enste man skal passe på er at eleverne, nu også vælger Arne Jacobsens møbler og ikke en af de andre, Fritz Hansen også producerer... men det kan der også være meget konstruktiv undervisning i.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar